Hoi,
ik heb zelf ruim 2 jaar de Nuvaring gebruikt (van mijn 19e tot mijn 21e). Het is in het begin even oefenen met het inbrengen maar als hij eenmaal goed achterin je vagina (vlakbij je baarmoedermond) zit, voel je er niets van.

Zelf gebruik ik tampons en dan weet je dus ook al iets beter hoe het hoort aan te voelen.

Als je nuvaring niet goed zit loop je de kans deze te verliezen op het toilet (als je hard perst zet je namelijk ook druk op de spieren in je vagina en kan je nuvaring dus door je spiersamentrekkingen eruit glijden).

Tip: check na het toiletbezoek of je ring er nog zit ;)

Tijdens de geslachtsgemeenschap met mijn partner gaf hij aan geen last te hebben van de ring, dus ook daar hoef je je niet zo druk om te maken.

Je kunt de ring maximaal 12 uur uitdoen voordat het zijn werking verliest maar doe dit niet te vaak. Als je de ring uitdoet kun je hem met lauwwarm water schoonmaken (geen zeep e.d) en daarna weer inbrengen.

Mocht je verder vragen hebben dan kun je me altijd mailen: auroragalaxa24@hotmail.com

Groetjes,
Aurora
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoi Cristy, Voorop staat dat niets moet. Er zijn ook andere vormen van anticonceptie.

De nuvaring plaats je maandelijks. Na 3 weken is er een stopweek en verwijder je ze. Ze schijnt erg betrouwbaar te zijn. In de praktijk heb je er geen last van, en ook tijdens gemeenschap is ze meestal niet voelbaar.

Overleg met je huisarts over de allerbeste vorm van anticonceptie voor jouw/jullie situatie. Misschien is dit niet de enige goede methode? Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ring schijnt gewoon geschikt te zijn om mee te kunnen zwemmen en alles te kunnen doen wat je normaal ook doet. Er is heel veel info op de website van de ring te vinden.
http://www.nuvaring.nl/ Ik gebruik ze zelf niet. Ben een man.
Naar aanleiding van zowel jouw vraag als reactie op bovenstaand antwoord.
Een vriendin van mij heeft er een en is er tevreden over, zwemmen is geen probleem. Maar dat soort info kun je ook bij de gynaecoloog krijgen, altijd handig goed uit te zoeken wat de voor en nadelen zijn en stel je vragen gerust aan de behandelend arts.

Ik las in de reactie dat jij te jong bent voor een spiraaltje, ik weet dat de meningen daarover verdeeld zijn, een koperspiraal willen ze inderdaad niet bij een te jong iemand plaatsen, maar ik had zelf de Mirenaspiraal toen ik net 18 was, ik weet niet hoe oud jij bent, maar je kunt altijd even vragen wat de reden is dat ze geen spiraal bij jou willen zetten.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NuvaRing (anticonceptiering)

De NuvaRing (anticonceptiering) is een kleine, dunne en buigzame plastic ring die je in de vagina inbrengt. Net als de pil bevat de NuvaRing (anticonceptiering) de hormonen oestrogeen en progestageen. Ze worden langzaam aan de bloedsomloop afgegeven.

De Nuvaring (anticonceptiering) is net zo effectief als de pil en werkt hetzelfde

de NuvaRing (anticonceptiering) voorkomt de ovulatie of stelt de ovulatie uit
de NuvaRing (anticonceptiering) voorkomt dat een bevrucht eitje zich in de baarmoeder nestelt
Voordelen van de NuvaRing (anticonceptiering)

de NuvaRing (anticonceptiering) blijft drie weken zitten en je kunt de Nuvaring (anticonceptiering) dus niet vergeten zoals de pil
de hormonen worden sneller in het bloed opgenomen, omdat ze de spijsvertering niet passeren
geen risico bij overgeven of diarree
er is geen dokter nodig voor het plaatsen van de de NuvaRing (anticonceptiering)
de NuvaRing (anticonceptiering) is net zo betrouwbaar als de pil en je hebt er jarenlang geen omkijken naar
op verzoek krijg je een e-mail of sms als je de ring moet vervangen
Nadelen van de Nuvaring (anticonceptiering)

je moet de Nuvaring (anticonceptiering) zelf inbrengen, sommige meisjes houden daar niet van
de eventuele bijwerkingen zijn dezelfde als bij de pil
Inbrengen van de Nuvaring (anticonceptiering)

Je brengt de NuvaRing (anticonceptiering) op de eerste dag van je menstruatie in, of drie weken na de geboorte van een baby. Je plaatst de NuvaRing (anticonceptiering) achterin de vagina tegen de baarmoedermond. Je laat hem 3 weken zitten en haalt hem er dan uit. Na de stopweek waarin je ongesteld wordt doe je een nieuwe ring in. <

HdW